Medlemsvilkår-og betingelser for Bjørklunds Kundeklubb
Nye medlemsvilkår for Bjørklunds Kundeklubb fra 29. mars 2023. Siste oppdatering av medlemsvilkårene ble gjort 11.desember 2024.
1. Generelle vilkår og betingelser
Bjørklunds Kundeklubb er et fordels- og lojalitetsprogram som eies og drives av Bjørklund Norge AS.
Medlemskapsvilkårene er en avtale mellom det enkelte medlem (heretter kalt «medlemmet») og Bjørklund.
Medlemskap i lojalitetsprogrammet etableres ved å registrere en profil og akseptere medlemsvilkårene og betingelsene. Disse medlemsvilkårene gjelder for alle medlemmer av lojalitetsprogrammet fra 6. februar 2023 og erstatter fra denne datoen, alle tidligere gjeldende medlems-, og brukervilkår.
Medlemskapet er personlig og kun tilgjengelig for personer over 16 år (endret 11.august 2023), med norsk mobilnummer. Medlemskapet og fordelene kan ikke benyttes av andre enn de enkelte medlemmene. Bare fysiske personer kan være medlem og begrenset til et medlemskap.
Det er ingen avgift for å registrere seg i lojalitetsprogrammet, men kvalifiserende kjøp og/eller aktiviteter kreves for å tjene bonuspoeng og motta bonussjekker.
2. Medlemskommunikasjon, samtykke og behandling av personopplysninger
Bjørklund vil lagre og behandle personopplysninger som er nødvendige for å gjøre dem eller deltakende partnere i stand til å overholde avtalen om levering av lojalitetsprogrammet. Opplysningene som gis vil også bli brukt i kommunikasjon om medlemskap. Ytterligere informasjon om behandling av personopplysninger, krav til åpenhet, rettelser og slettinger finner du under Bjørklunds personvernerklæring.
Medlemmet av kundeklubben kalles «Lykkesmedlem». For å være kvalifisert til å delta i programmet må medlemmet oppgi en gyldig e-postadresse og gi sitt samtykke til å motta kommunikasjon via e-post. Det er også mulighet for å samtykke til kommunikasjon gjennom mobil og digital annonsering.
Samtykke til digital annonsering, innebærer at Bjørklund samarbeider med digitale annonsenettverk for å kunne målrette relevant informasjon mot medlemmet når hen er på disse plattformene. Den informasjon vi deler om medlemmet kan ikke bli brukt videre av tredjeparten til andre formål. Bjørklund benytter for tiden følgende nettverk for digital annonsering; Google, Facebook, Instagram, Snapchat, Tik Tok, Youtube, Programmatisk og display-annonsering som Taboola, Schibsted, Google. I vilkårene kan medlemmet til enhver tid se hvilke nettverk vi benytter oss av.
Samtykke til kommunikasjon gjennom mobil og digital annonsering kan trekkes tilbake når som helst. Dersom medlemmet trekker tilbake sitt samtykke til å motta e-post kan Bjørklund velge å avslutte medlemskapet og eventuelle bonussjekker utstedes. Bonuspoeng som ikke når opp til en bonussjekk vil slettes etter 12 måneder.
Medlemmet vil motta informasjon og tilbud basert på tidligere kjøp og informasjon oppgitt. Samtykker kan administreres ved å logge inn på Min side på bjorklund.no.
3. Bonuspoeng
Et medlem tjener bonuspoeng på alle registrerte kjøp i Bjørklunds butikker og i nettbutikken. For å tjene bonuspoeng ved kjøp i fysiske butikker må medlemmet identifisere seg via sitt bankkort eller mobilnummer, og i nettbutikken må medlemmer være innlogget med sin medlemsprofil. Det er ikke mulig å etterregistrere poeng.
For å få bonuspoeng på alle kjøp fra og med innmeldingstidspunktet, må man fullføre registreringen av sin profil på bjorklund.no/opprett-konto etter at kjøpet og innmeldingen fant sted.
Medlemmet tjener ett poeng for hver krone handlet. Medlemmet kan også opptjene bonuspoeng på annen aktivitet enn kjøp som f.eks. ved å verve en venn, delta på arrangementer og mer. Bonuspoeng tildeles ikke for kjøp av gavekort. Bonuspoeng som ikke konverteres til en bonussjekk er gyldige i 12 måneder fra måneden de ble opptjent. Dersom et medlem ikke har opptjent nye bonuspoeng i løpet 12 måneder nullstilles saldo.
Bonussaldo oppdateres innen 2 arbeidsdager på bjorklund.no/min-side. Ev. klage på ikke oppdatert bonussaldo må rettes til ett av kontaktpunktene nederst i vilkårene innen 30 dager etter kjøpet, med kopi av kvittering som oppleves feil eller ikke er beregnet. Det skal framkomme på kvitteringen at medlemskap er oppgitt.
Når medlemmet betaler depositum på en vare, tildeles det ikke bonuspoeng. Dette skjer først når medlemmet henter varene sine.
Bonuspoeng opptjent er personlige og kan ikke overføres til andre medlemmers bonuskontoer eller løses inn mot kontanter.
Bjørklund kan trekke tilbake noen eller alle dine poeng eller bonusjekker hvis vi fastslår at medlemmet har mottatt bonuspoeng eller en belønning på grunn av en feil, gjennom svindel eller bedrag, eller på noen måte som ikke er autorisert. Bonuspoeng som kommer fra et kjøp som i ettertid ble kansellert eller returnert, vil fjernes.
Bjørklund kan etter eget skjønn, endre, avbryte eller legge til interaksjonene der medlemmer kan tjene poeng og antall opptjente poeng, med eller uten forhåndsvarsel til medlemmene.
Medlemmer kan samle bonuspoeng opptil til 2 døgn før bonussjekk-utstedelsesdag.
4. Andre medlemsfordeler
Lykkesmedlemskapet kan også inkludere fordeler som ikke inkluderer opptjening av bonuspoeng, for eksempel tidlig tilgang til salg og unike medlemsrabatter. Nye medlemmer får 10% velkomstrabatt på neste kjøp (Gjelder ikke tjenester, bunadsølv, allerede nedsatte varer og bestillingsvarer). For en fullstendig og oppdatert liste over slike fordeler, besøk nettstedet og logg inn på Min side.
5. Bonusjekker
Bonussjekker basert på medlemmers opptjente bonuspoeng utstedes 3 ganger i året og på følgende datoer: 1. februar, 1. juni og 1. september. Avvik fra dette kan forekomme.
Bonussjekker er personlige og kan benyttes som full betaling eller delbetaling ved kjøp i en av Bjørklund sine butikker eller i nettbutikken. De gjelder også ved kjøp av varer til redusert pris, men kan ikke brukes for å kjøpe gavekort. Medlemmet velger selv ved hvilket kjøp en gyldig bonussjekk ønskes benyttet, men bonussjekken må da anvendes i sin helhet, og eventuell restverdi på bonussjekken betales ikke ut i kontanter. Den delen av betalingen som gjøres med bonussjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng.
Alle bonussjekker har en gyldighetstid og kan kun benyttes én gang. Utløpsdato på bonusjekker blir tydelig kommunisert ved utstedelse. Bonussjekker som ikke benyttes innen utløpsdato vil ikke bli tilbakeført til medlemmets konto.
Ved utstedelsestidspunktene konverteres følgende bonuspoeng til bonussjekker:
Bonuspoeng Bonussjekk
1000 kr. 50
2000 kr. 100
3000 kr. 150
4000 kr. 200
5000 kr. 250
6000 kr. 300
Ved bonuspoengsaldo på 6000 eller høyere, utstedes flere bonussjekker opptil kr 300, inntil rest av bonussaldo er lavere enn 1000 poeng. Eventuelle restpoeng lagres til neste utstedelse. Bonussjekker som utstedes i forbindelse med kampanjer kan ha en kortere gyldighet.
Dersom det er feil ved utstedelse av bonussjekk, har Bjørklund rett til å korrigere dette.
6. Retur av varer og bonushåndtering
Retur av vare betalt helt eller delvis med bonussjekk
Hvis medlemmet har brukt en bonussjekk som betalingsmiddel for å betale varen helt eller delvis, vil bonussjekken forfalles, dvs. bonussjekken vil ikke utstedes på nytt og medlemmet får ikke bonuspoengene tilbake. Bonuspoengene som ble opptjent med kjøp av vare som returneres vil også fjernes.
Dersom medlemmet betalte dels med bonussjekk, og dels penger, vil rabatten som bonussjekken ga (verdien av bonussjekken) utløpe, og beløpet / summen som ble betalt for varen refunderes, fratrukket bonussjekkverdien som ble benyttet. Husk alltid å fremvise original kvittering ved retur.
- Slik fungerer dette: Dersom et medlem betaler med en bonussjekk på 250 kr og 4.750 kr ved et kjøp og returnerer varen, vil det bli utbetalt 4.750 kr. Det utstedes ikke noen ny bonussjekk.
- Bonusjekkene/beløpet er jevnt fordelt på alle varene i kjøpet og ikke totalbeløpet. Det betyr at dersom en returnerer noe, får en igjen beløpet en betalte for hver enkelt vare. Slik fungerer det: Returnerer medlemmet en vare når en har kjøpt tre varer med en bonussjekk, så utbetales nettobeløpet for den returnerte varen.
Retur av vare som genererte bonuspoeng og bonussjekk. Medlemmet har benyttet bonussjekk i mellomtiden
Dersom et medlem benytter seg av bonussjekk og deretter returnerer varen som genererte bonussjekken, vil vi trekke fra verdien av bonussjekken fra beløpet som utbetales i returen. Husk alltid å fremvise original kvitteringen ved retur.
- Slik fungerer dette: Dersom et medlem kjøper en vare for 50.000 kr, får en bonussjekk på 2.500 kr, benytter denne og deretter returnerer den opprinnelige varen, vil de få utbetalt 47.500 kr ved returen. Det utstedes ikke noen ny bonussjekk.
Bytte av vare:
Ønsker en å bytte en vare, kan en bytte en vare mot en vare til samme verdi.
Verdien er den faktiske prisen til varen når kjøpet inngås (fullpris, kampanjepris eller medlemspris).
7. Bruk av konto
Medlemmer er ansvarlige for å opprettholde konfidensialiteten til passordet og kontoen deres, og er fullt ansvarlig for alle aktiviteter som skjer under deres passord eller konto. Medlemmer bør umiddelbart informere Bjørklund kundeservice om enhver uautorisert bruk av passordet eller kontoen deres eller andre sikkerhetsbrudd. Kundeservice kan kontaktes ved å bruke kontaktskjema. Skjemaet finner du her: https://form.socialboards.com/bjorklund
8. Personvern
Bjørklund er opptatt av å behandle medlemmers personopplysninger trygt, og dette er beskrevet på egen nettside: https://www.bjorklund.no/personvern-cookies
9. Endringer i medlemsvilkårene
Bjørklund forbeholder seg retten til å gjøre endringer i medlemsvilkårene. Du vil bli informert om endringer som trer i kraft etter at du blir medlem via nettsiden. Vesentlige endringer i medlemsvilkårene kommuniseres via e-post eller på annen passende måte. Ta vare på en kopi av disse vilkårene for dine arkiver, og sjekk nettstedet ofte for endringer i vilkårene.
10. Oppsigelse av medlemskap
Et medlem kan si opp avtalen med umiddelbar virkning under sin profil på bjorklund.no/min-side. Da mottar medlemmet innen 7 dager en bekreftelse på at alle opplysninger registrert om medlemmet blir slettet, inkludert ev. opptjente bonuspoeng og ubenyttede bonussjekker.
Oppsigelse av medlemskap, uansett grunn, betyr at enkeltpersoner ikke lenger kan bruke opptjente bonuspoeng. Hvis medlemmet kansellerer medlemskapet, kan man bli med på nytt ved å registrere seg i butikk eller på nettsiden. Når medlemskapet starter på nytt, vil ikke tidligere opptjente poeng overføres.
Bjørklund forbeholder seg retten til, med 30 dagers varsel, å avvikle eller erstatte kundeklubben. Et medlem vil i så tilfelle ha anledning til å opptjene poeng i denne 30 dagers perioden før avvikling. Utløpsdato på bonusjekken vil bli tydelig kommunisert ved utstedelse.
Dersom Bjørklund Kundeklubb må avvikles grunnet lovgivning, en domsavgjørelse eller grunnet forbud gitt av myndigheter, kan Bjørklund Kundeklubb uten forvarsel opphøre med umiddelbar virkning, og opptjente poeng vil da opphøre uten erstatning til det enkelte medlem.
Bjørklund kan si opp avtalen med medlemmet med umiddelbar virkning dersom medlemmet har oppgitt feilaktige opplysninger eller har brutt sine forpliktelser i henhold til disse vilkårene.
Dersom et medlem ikke opptjener poeng i løpet av en periode inntil 24 måneder, har Bjørklund rett til å avvikle medlemskapet.
11. Force Majeure
Dersom det oppstår en situasjon som gjør det umulig for Bjørklund å oppfylle sine forpliktelser i tråd med disse vilkårene, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke rår over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter.
12 Overføring av medlemsavtalen din
Bjørklund har rett til å overføre din medlemsavtale i Bjørklund Kundeklubb til et annet selskap som vil fortsette å drive medlemsklubben.
13. Misbruk av medlemskapet.
Bjørklund kan kansellere medlemskapet når som helst av hvilken som helst grunn etter eget skjønn, inkludert, men ikke begrenset til, hvis vi fastslår at du (a) ikke er kvalifisert, (b) ikke har brukt kontoen på en lengre periode, (c) ) brutt vilkår eller betingelser eller gjeldende lov eller forskrift, eller (d) engasjert seg i bedrag, forfalskning, svindel eller begått annen misbruk av medlemskapet.
Et medlem er selv ansvarlig for registrering av betalingskort i forbindelse med sitt medlemskap. Medlemmer kan kun koble til betalingskort de selv er eier av. Hvis et medlem ønsker å registrere et betalingskort fra andre i deres husstand, er de pliktig til å informere eieren av kortet at deres betalingskort er registrert. Dette betyr at et medlem vil opptjene bonus på kjøpene tilknyttet dette kortet og få tilgang til alle kvitteringene knyttet til kjøp gjort med dette betalingskortet. Bjørklund har rett til å fjerne registreringen av et registrert kort og trekke tilbake en opptjent bonus dersom vi blir oppmerksomme på at medlemmet ikke hadde rett til å registrere et bestemt betalingskort.
14. Tvister og lovvalg
Ved evt. tvister vedrørende tolkning av betingelser og medlemsvilkår for kundeklubben, gjelder norsk rett og rett verneting er Oslo tingrett, med mindre annet følger av ufravikelig lovgivning.
15. Kontakt
Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål, enten med kontaktskjema (https://form.socialboards.com/bjorklund), e-post (post@bjorklund.no) eller post:
Bjørklund Norge AS
v/Bjørklund Kundeklubb
Brobekkveien 38
0598 Oslo
PERSONVERNERKLÆRING
Vi er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger når du benytter deg av våre tjenester. I denne personvernerklæringen forklarer vi hvilke personopplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern. Du finner også informasjon om dine rettigheter.
Hva er personopplysninger
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan for være fult navn eller adresse, personnummer, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og andre digitale og analoge spor som identifiserer deg som person.
Hvem har ansvar for behandling av dine personopplysninger?
All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven og EUs databeskyttelsesdirektiv. Det er Bjørklund Norge AS som er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med lovens regler (behandlingsansvarlig). Datatilsynet fører tilsyn med at regelverket overholdes.
Bjørklund Norge AS
Brobekkveien 38
0614 Oslo
Org. nr. 992 279 567
Hva slags opplysninger samler vi inn og hvorfor gjør vi det?
For å kunne levere så gode tjenester som mulig er vi avhengige av å samle inn og bruke dine personopplysninger til ulike formål avhengig av hvem du er og hvordan vi kommer i kontakt med deg. Under følger en oversikt over hvordan vi typisk samler inn personopplysningene, hvilke opplysninger dette typisk er og hva formålet er. Vi har også tydeliggjort behandlingsgrunnlaget.
Vi samler ikke inn sensitiv informasjon.
Ved kjøp og kundeservice
kontaktinformasjon som f.eks. navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer
betalingsinformasjon og betalingshistorikk
kredittinformasjon
bestillingsinformasjon
tekniske opplysninger om enheten som brukes (datamaskin, mobiltelefon etc.)
Vi bruker også personopplysninger for å sikre en best mulig brukeropplevelse for deg, blant annet ved å tilpasse visningen av innholdet til din skjerm/enhet og å sørge for raskest mulig lasting av sidene.
I tillegg brukes alle data til dataanalyse eller i markedsøyemed som personifisert markeds og salgskommunikasjon eller finne nye kundegrupper.
Formålet med behandlingen er å kunne gjennomføre kjøpsavtalen og håndtere kundeservice. Grunnlaget for behandlingen er dels at det er nødvendig for å overholde en avtale med deg, og dels fordi det er nødvendig for å forfølge vår berettigede interesse i å kommunisere effektivt med deg slik at vi kan yte våre tjenester best mulig.
Ved oppretting av konto eller innmelding i Bjørklunds Kundeklubb
Hvis du oppretter Min side eller er medlem i Bjørklunds Kundeklubb, vil vi behandle personopplysninger som er sendt inn i forbindelse med kontoen eller medlemskapet som f. eks.
Navn
e-postadresse
Postadresse
Kjønn
fødselsdato
Kjøpshistorikk
Tekniske opplysninger om enheten som brukes (datamaskin, mobiltelefon etc.)
For eksempel trenger vi personopplysninger for at du skal kunne logge inn på våre sider og, om relevant, for å kunne betale for tjenester. Vi bruker også personopplysninger for å sikre en best mulig brukeropplevelse for deg, blant annet ved å tilpasse visningen av innholdet til din skjerm/enhet og å sørge for raskest mulig lasting av sidene.
Vi vil også lagre opplysninger når du kontakter oss senere, slik som henvendelser til kundesenteret.
Informasjonen du oppgir kan også berikes ved hjelp av oppslagstjenester, kjøpshistorikk eller sosiale medier du gir oss tilgang til.
For medlemmer i Bjørklunds Kundeklubb benyttes også opplysningene til følgende:
For å tilpasse tjenestene og å gi deg anbefalinger og relevant markedsføring
Vi ønsker å gi deg anbefalinger, produktinformasjon og tjenestetilpasninger som er mest mulig relevant for deg. Dette vil både bli gitt på bakgrunn av din egen atferd, f.eks. på bakgrunn av hvilke produkter du har kjøpt, annonser du har klikket på, eller artikler du har lest, og på bakgrunn av atferden til andre brukere med liknende bruksmønster som deg.
For å forbedre digital kommunikasjon og annonsering
Vi bruker dine personopplysninger for å forbedre vår annonsering. Ved å opprette en profil i Bjørklunds Kundeklubb godtar du målrettet annonsering gjennom programmatiske kjøp og målrettet annonsering gjennom sosiale medier der din persondata vil benyttes i kjøp av slik annonsering.
Automatiske vurderinger
Gjennom analyse av dine kjøp og informasjon fra www.bjorklund.no kan det utledes automatisk kategorisering av deg som kunde.
I tillegg brukes alle data til dataanalyse eller i markedsøyemed som personifisert markeds og salgskommunikasjon eller finne nye kundegrupper.
Formålet er å kunne levere de tjenester som følger av slikt medlemskap på best mulig måte. Grunnlaget for behandlingen er dels at det er nødvendig for å overholde en avtale med deg, og dels fordi det er nødvendig for å forfølge vår berettigede interesse i å kommunisere effektivt med deg slik at vi kan yte våre tjenester best mulig.
Nærmere informasjon om Bjørklunds Kundeklubb finner du på www.bjorklund.no, der det også kan fremkomme ytterligere opplysninger rundt personvern.
Opplysninger vi får fra andre kilder
Vi mottar fra tid til annen informasjon fra andre kilder slik som partnere og annonsører. En annonsør kan eksempelvis gi oss informasjon om hva som skjedde etter at du klikket på en annonse hos oss. Vi mottar også såkalt profileringsinformasjon som kan gi oss antakelser om hvilke demografiske grupper du tilhører og dine preferanser. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg. Av kilder vi får opplysninger fra kan nevnes www.bjorklund.no, Nosto og POS (butikkdatasystem). For fullstendig oversikt kontakt post@bjorklund.no.
Særlig om markedsføring i e-post og SMS
Dersom du har et aktivt medlemskap hos oss, kan vi sende deg markedsføring på e-post eller med andre elektroniske kommunikasjonsmetoder. Behandlingsgrunnlaget er i slike tilfeller avtale.
Hvis du ikke lenger ønsker å motta markedsføring via SMS, kan du når som helst melde deg av ved å:
- Fjerne samtykke ditt til kommunikasjon via SMS på din Min side under «Min profil»
- Bruke avmeldingsfunksjonen i SMS
- Sende en e-post til post@bjorklund.no
Ønsker du å melde deg ut av nyhetsbrev, vil du også bli meldt ut av kundeklubben. Samtykket til e-postkommunikasjon er obligatorisk for medlemskapet i kundeklubben. Hvis du avslutter medlemskapet, vil du miste både bonuspoengene og bonussjekkene dine. Du kan melde deg ut av kundeklubben ved å fjerne samtykkene dine til medlemsvilkårene og e-postkommunikasjon på Min side under «Min profil» eller ved å sende en e-post til post@bjorklund.no
For mer informasjon gå til medlemsvilkårene. https://www.bjorklund.no/medlemsvilkar-og-betingelser
Nettsidetrafikk og analyse – informasjonskapsler/cookies
Bjørklund henter, samler og analyserer brukerdata, trafikk og handlinger som foretas på vår nettside. Dette inkluderer din IP-adresse, nettleser (Chrome, Internet Explorer etc.), operativsystem (Windows etc.), interaksjon med reklame (f.eks. klikk) samt hvilke sider du har sett på. Slik analyse foretas gjennom bruk av cookies, og vi kan bruke disse for å gi deg personlige produktanbefalinger og tjenester. Ved å bruke vår nettside samtykker du til vår bruk av cookies.
Øvrig bruk av personopplysninger
Vi bruker også nevnte personopplysninger til følgende formål:
For å utarbeide statistikk og forstå markedstrender
Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender. Dette gjør vi for å kunne forbedre og videreutvikle produkttilbudene og tjenestene våre. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.
For å identifisere lignende kunder
Vi forsøker å finne kunder som ligner hverandre. Dette gjør vi for å kunne forbedre og videreutvikle produkttilbudene og tjenestene våre. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.
For å forhindre misbruk av tjenestene våre
Vi bruker personopplysninger for å forhindre misbruk av tjenestene våre. Misbruk kan være forsøk på å logge på andres kontoer, forsøk på svindel, “spamming”, hets, sjikane og andre handlinger som er forbudt etter norsk lov.
Grunnlaget for behandlingen er oppfyllelse av rettslige forpliktelser og/eller vår berettigede interesse i å kommunisere effektivt med deg og hindre misbruk, slik at vi kan yte våre tjenester best og sikrest mulig.
Hvem har tilgang til personopplysningene dine?
Bjørklund Norge deler kun data med driftsselskap og/eller partner/løsningstilbyder i den hensikt å kunne gjennomføre ordreleveranse og kalle inn kunde til anbefalte serviceintervaller, garantihåndteringer og lignende i forbindelse med det kjøpte produktet.
All datautveksling og databehandling omfattes av inngått databehandleravtale mellom Bjørklund Norge, deres driftsselskap og leverandør av tredjepartsløsning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene dine?
Vi lagrer dine personopplysninger hos oss så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for.
Personopplysninger som vi behandler i forbindelse med salg eller kjøpsavtale du har med oss, slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt. Personopplysninger som behandles på grunnlag av samtykke slettes hvis du trekker ditt samtykke.
Hvilke rettigheter har du?
Se også www.datatilsynet.no for mer informasjon om dine rettigheter.
Rett til tilgang/innsyn
Du har til enhver tid rett til å be om informasjon om personopplysningene vi oppbevarer om deg. Kontakt post@bjorklund.no og du vil få tilsendt personopplysningene dine via e-mail.
Rett til oppdatering eller korrigering
Du har rett til å be om korrigering av personopplysningene dine dersom de ikke er korrekte, og dette inkluderer retten til å utfylle ufullstendige personopplysninger. Kontakt post@bjorklund.no.
Rett til å slette
Du har rett til å slette hvilke som helst personopplysninger behandlet av Bjørklund Norge når som helst, bortsett fra i følgende situasjoner og da relatert til opplysninger som er nødvendige for å håndtere det aktuelle forholdet:
du har en pågående sak hos Kundeservice
du har en åpen bestilling som ikke er sendt ennå eller bare er delvis sendt
du har uoppgjort gjeld hos Bjørklund, uavhengig av betalingsmetode
du mistenkes for eller har misbrukt våre tjenester i løpet av de siste fire årene
gjelden din har blitt solgt til en tredjepart i løpet av de siste tre årene, eller i løpet av det siste året for avdøde kunder
kredittsøknaden din har blitt avvist i løpet av de siste tre månedene
hvis du har utført et kjøp, vil vi beholde personopplysningene dine i forbindelse med transaksjonen for å overholde bokføringsreglene
For å få dine data slettet, kontakt post@bjorklund.no
Rett til begrensning
Du har rett til å be om at Bjørklund Norge begrenser behandlingen av personopplysningene dine.
Rett til å klage til en tilsynsmyndighet
Hvis du mener Bjørklund har behandlet personopplysningene dine på en måte som ikke er korrekt, kan du kontakte oss. Du kan også klage til Datatilsynet (www.datatilsynet.no)
Endringer av personvernerklæringen
Vi vil med jevne mellomrom kunne oppdatere eller endre personvernerklæringen. Du finner alltid oppdatert personvernerklæring på våre hjemmesider. Ved større endringer vil vi kunne informere om dette særskilt.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om Bjørklunds personvernerklæring eller om vår bruk av personopplysninger, ta gjerne kontakt med oss:
Bjørklund Norge As
Brobekkveien 38
0614 Oslo
Tlf. 22 72 85 50
E-post post@bjorklund.no
Org. nr. NO 992 279 567 MVA